måndag 7 mars 2011

Kurerad..

Två dagars vila och nu börjar jag äntligen känna resultat. Den friska känslan börjar komma tillbaka och jag firade med att börja med ett badrum nu på förmiddagen. Men det blir nog ganska lugnt någon dag till för att förkylningen ska försvinna helt. Jag håller på och planerar för loppisbordet som jag ska ha i helgen. Har så mycket att sälja så jag måste välja ut litegrann för att de ska få plats på bordet. De är ju tantigt med loppis men en väldigt bra sätt att bli av med gamla saker... föresten så kanske jag kommer hem med allt igen så jag ska inte säga nått än. Få se om jag klarar av att sitta där och glo en hel dag... spännande ska de bli.
Spännande och töntigt på samma gång.

Min idé om fisk en gång i veckan går bra än så länge. Förra veckan gjorde Andreas Sej i paprikasås som var riktigt supergod. Denna vecka blir de lax som ligger i frysen och väntar.

Men alla köttbitar som vi har vet jag inte vad man ska göra med. Ja har två olika recept som jag brukar variera, Koka köttet i lök, morot, fond och vin. Eller lök, morot, fond och öl...  Börjar bli lite enformigt även fast de är väldigt gott.  .. 
men finns de några bra idéer om vad man kan göra med en köttklump?

1 kommentar:

kreker högervänster sa...

rulla in den i en fuktig disktrasa in i ugnen på ca 20 000 grader i ca 30 sekunder så har du en knaperstekt liten köttklump hehe