söndag 6 mars 2011

Naggad i kanten

Jag brukar ge Snigel en NY fuktig disktrasa för han tycker den är kul och skön att ha på huvudet. Den kan han va nöjd med väldigt länge. Han dra den över ansiktet och sätter den på huvudet och går runt med.

Nu var de slut på disktrasor så jag tog fram en disksvamp istället. Ja ni ser ju själva vad busungen gjorde med den. Jag har inte hittat några bitar så jag antar att dom ligger i magen helt enkelt. Han hann även ta en näve jord igårkväll och stoppa i munnen så de vart en riktig omgång för magen senaste dygnet!


Glad ändå

Måste även berätta en kul grej som hände när vi hade Erik, Victoria och Lucas på besök sist. Vi satt på golvet allihopa och lekte med barnen då Lucas kom fram till Victoria med en disktrasa i handen. Hon tog av han den snabbt och satt sen med den i  handen. Jag såg inte de utan märkte bara att hon satt och höll i en disktrasa. Märkligt tänkte jag innan ja kom på att de kanske inte verkar så fräscht om ens barn kommer och går med en disktrasa i munnen.
Så jag sa att den var ren och ny och att Snigel brukar leka med den så hon inte behövde oroa sej över vad de fanns för skit på den : ) Så nu kanske även Lucas leker med disktrasor, enkel och billig leksak, men akta er för disksvampar!

1 kommentar:

chipskungen sa...

haha busunge han är!