torsdag 24 mars 2011

Städning - No No

Jag har skrivit om det förut men jag förstår fortfarande inte. Hur kan folk ha de så välstädat hemma, jag klarar inte ens av att hålla bilen någotsånär städat utan där råder totalt kaos. I vårt hem blir det oftast supersnabb städning när de kommer någon på besök som inte tillhör närmaste familjen. Igår innan Linnéa kom och hälsa på gjorde vi en rush och de känns så bra när man hjälps åt och har gjort en hyfsad städing på en kvart.
Jag skulle vilja vara en sån som hade ett välstädad och prydligt hem men jag kan bara glömma de och istället tänker jag på hur mycket annat kul jag hinner med när andra städar sina utställningshem. : )
För nån vecka sen gjorde jag en riktig storstädning på våning ett här hemma och tänkte att jag skulle försöka hålla det lite fint ett tag. De sprack direkt och jag blev arg. De är ju sjukt hur snabbt de blir stökigt och hur mycket man måste jobba för att hålla det snyggt och städat.
Då insåg jag att om man ska ha de perfekt i vårt hem så blir det även bråk så därför lutar vi oss tillbaka och lever lugnt vidare i kaoset.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Det där med ordning kan ligga i generna.. säger inte att det gör det men det kan..

jannice lindell sa...

du är duktig som städar å donar. jag har tappat lusten=)