tisdag 1 mars 2011

Sjukling igen. . .

Ja har redan vart krasslig två gånger detta år och nu har jag blivit dålig igen. Nu är det ingen riktig sjuka utan de här med näsan som jag åker på ibland när jag vart i för mycket damm. Konstgjord bihåleinflamation kallar jag de men jag vet inte riktigt vad de är. Läkarna är inte alltid så bra på att ställa diagnos, dom säger bara att dom aldrig hört talas om nått liknande. Jag blir sjukt trött, ont i huvudet och mest i ögonen och precis innanför näsan. De var länge sen jag åkte på de nu, säkert ett halvår sen. Men de är bara att vänta ut för när jag använder spray för bihålorna börjar jag blöda näsblod så de skippar jag. Några dagar så är det över. Märkligt men vad ska man göra.
Snigel har somnat precis och jag sitter och slötittar på bygglov. Jag fick sovmorgon i morse och sov till kvart i nio, sen sov jag 2 1/2 timme på eftermiddagen och ändå är jag helt slut! Så nu ska jag krypa ner under en filt i soffan en stund innan jag går upp och lägger mej.

"Sov gott och hälsa änglarna"
som pappa sa till mej och Erik när vi var små och skulle sova.

2 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

Haha, vad sott. Nagot sant sa han aldrig till mig! ;)

jannice lindell sa...

de kan kanske bli så när du jobbar? fast jag har ingen aning,en chasning=)