måndag 28 mars 2011

We love Ketchup

En helt vanlig dag när jag ska iväg så blir det lite stressigt för oss att hinna med allt. Jag springer upp med Snigel för att byta blöja och Andreas ska plocka undan i köket lite snabbt. När jag är på övervåningen hör jag en riktigt rejäl smäll, eller mindre explosion som de sen visade sej att vara : )
Andreas säger inget så jag tänker att han kanske tappade nått på golvet men när jag blir klar och går ner igen är det första jag ser en STOR pöl med ketchup på bordet.
Och Andreas som håller i vad som var ketchupflaskan någon sekund tidigare, nu är det bara en liten tratt kvar.Oj säger jag och andreas svarar att jag ska titta mej lite omkring istället.
När jag gör de ser jag den totala katastrofen, de är ketchup precis överallt i hela köket. Taket är helt rödprickigt och alla väggar har fått sej en dusch. Gardingerna och mattan och stolarna och köksskåpen, ja ni fattar utan att överdriva precis överallt. (Andreas är också indränkt i kechup)
Vi hade de stressigt redan som de var och nu börjar vi städa i superfart. Jag frågar om han gjorde de med flit och han svarar nej, då frågar jag om de är säkert då svarar han nej. Jag börjar skratta.
De visar sej att medan han plockade undan i köket så råkade han spilla mjölk i kylen då blir han så förbannad att han smäller ketchupflaskan i bordet. Den exploderar som en liten bomb. Jag tror vi båda väljer att inte bli arga utan skrattar åt de istället men sån tur va så gick den röda färgen att få bort från tapeterna och de syns inte många spår längre från köksbomben.

4 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

haha, det lät faktiskt lite kul även om jag inte skulle vilja vara med om det själv... ;)

Mamma sa...

Grabben har humör...

Ebba Börjesson sa...

jodu, jag ska väl inte påstå att det går så bra med vikten just nu... det funkade bra i början. kom ju ner till 47.7, men sen vände det lite och jag har värsta matsuget hela tiden... ska försöka med bastun på träningarna i fortsättningen tror jag. :)vore verkligen bra om jag klarade 46, för där finns motståndare jag går ganska jämt mot, till skillnad från 49... :D kraam

jannice lindell sa...

Skönt att de löste sig med ketchupen ;)) å att ni har ett ketchupfri på väggarna.. Som du såg så kom jag inte idag :(( Men hoppas ni hade de kul!!! Kraaam