måndag 14 mars 2011

Vidgade vyer

Då har jag gettt mej in i en ny branch. Jag har blästrat för första gången och de gick riktigt bra, fick ingen stor bakläxa iaf. Bror hade mycket jobb och frågade om jag kunde hjälpa till lite. Han blästrar och lackar allt man kan tänka sej,  konteinrar lantbruksmaskiner silosar fälgar .. ja de mesta.

De är riktigt kul att lära sej nya saker, jag har alltid gillar de. De spelar inte så stor roll vad de är utan bara att de är nått nytt. Jag är alltid sugen på nått nytt att lära men jag har redan så mycket att jag lagt några projekt på is ett tag. Jägarexamen får jag ta till nästa år och ska istället i år satsa på att lära mig stå och prata inför folk. Jag har ju mitt projekt med AloeVera kvällar. Man samlar en grupp kompisar och provar på ett gäng produkter som jag presenterar. Mitt favorittema är ansiktsvård, de är tvätt, peeling, mask och lotion. Riktigt skönt.

Jag har alltid haft svårt att prata inför folk och hoppa över många lektioner i skolan för att slippa. Jag tog till och med lägre betyg i fyra ämnen för att jag gjorde redovisningar skriftligt istället för muntligt. Min väckarklocka var på Snigels dop. Då klarade jag inte att stå i kyrkan inför släkten så de slank ner några snapsar innan och ändå kommer jag knappt ihåg nått av hela cermonin. Om de mot all förmodan skulle bli något mer dop eller om man ska våga gifta sej nån gång i livet så lär jag ta tag i de nu..

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

vadå ska ni gifta er?=)

Mamma sa...

Jaså du blästrar nu också. Vad bra att Erik får extra arbetskraft och du får prova på... Vilka duktiga barn jag har..