tisdag 15 mars 2011

Loppis

Jag hade loppis i lördags, de har jag glömt att skriva om. Hade ett litet bord och satt där i några timmar i lugn och ro för de var inte så mycket kunder. Men till slut gick jag några hundralappar plus faktiskt. Detta loppis var i Sala folkets park och de ligger ju lite avsides och de var väldigt fint väder i lördags så jag tror inte de va riktigt optimalt. Jag pratade med en gubbe som hade bordet brevid mej och han var en riktig loppisfantast. Han berättade om flera andra loppisar runt om i trakten som är mer och mindre populära. Något fanns i Avesta och de var riktigt bra tydligen. Men dit har jag ingen lust att åka så jag nappade på ett annat förslag han hade, nämligen Uppsala Fyris Park. Där är det loppis varje helg så jag ska nog ha ett till bord inom kort. Var inte så dumt faktist, man blir av med massa överflödiga saker och får betalt för de. Jag tog bilder men jag vågar ärligt talat inte lägga ut dom ifall de skulle vara några saker som jag fått i present eller så..
Och jag måste säga att man verkligen kan fynda på loppis, de finns allt från mindre möbler till kläder, porslin, filmer och helt vanliga gamla böcker. Jag höll mej från att shoppa själv men de var ganska svårt eftersom de va billigt och bra. Jag gillar loppis helt enkelt

1 kommentar:

Mamma sa...

Fyris kan jag rekomendera för där var Marjatta och blev av med en hel del